Türkiye’nin İlk Akıllı Click & Collect Servisi
Dünyada ve ülkemizde perakende sektörünün dijitalleşmesi markaların iş yapış biçimlerine doğrudan etki ettiği söylenebilir. Müşteri deneyimini en iyiye çıkarmak isteyen markalar ürünlerini dijital platformlarda kullanıcılarının beğenisine sunarken teslimat seçeneklerini de çeşitlendirmişlerdir. Bu odakta ortaya çıkan Click & Collect hizmeti kısaca internet üzerinden yapılan alışverişi markanın mağazasından teslim alma süreci olarak özetlenebilir. Click & Collect pratik bir teslim yöntemi olarak özetlenebilir.
Click & Collect sistemi, perakende sektörü için de kurtarıcı bir modeldir. Çevrimiçi alışveriş ile mağaza alışverişini bir noktada toplayan bu sistem, müşterinin siparişini belirlenen teslim noktası üzerinden kendisinin alması ile sağlanır. Bunun yanı sıra müşteri, teslimat noktasına gittiği için mağaza içi alışverişe de yönlenebilir. Bu şekilde hem daha çeşitli ürünle tanışır hem de kargosunu teslim alır. Her mağaza veya perakende satış platformu, Click & Collect işleyişini kendi politikalarına ve süreçlerine göre uyarlayabilir. Dolayısıyla, her mağazada bazı farklılıklar olabilir. Ancak genel olarak, müşterilere çevrimiçi alışverişin rahatlığını sunarken, satın aldıkları ürünleri hızlı ve kolay bir şekilde mağazadan teslim alma imkanı sağlar. Click & Collect servisini sunan markalar e-ticaret sürecinde ortaya çıkan teslimat maliyetlerini düşürmüş olur.
Pudo ile Click & Collect Deneyimi
Markalar Click & Collect hizmetini genelde mağazalarında bulunan ve personellerinin yardımcı olduğu Click & Collect bölümleri üzerinden gerçekleştirmektedir. Pudo, perakende sektörü için bu çalışma tarzını akıllı, sürdürülebilir, temassız ve güvenli pudo Click & Collect servisiyle otomatik ve kullanıcı dostu bir hale getirmiştir.
Pudo Click & Collect; akıllı teslimat cihazlarının mağazalara konumlandırılması ve marka ile gerçekleştirilen yazılımsal entegrasyon sayesinde müşterilerin markanın web sitesinden yapacağı ve mağazadan teslim almak istediği alışverişlerin mağazalarda yer alan pudo noktalarına bırakılabilmesi üzerine kurulmuş bir hizmettir. Bu sayede müşterilerin sıra beklemeden, hiçbir mağaza personeline ihtiyaç duymadan, hızlıca gönderilerini teslim alabilecekleri bir hizmettir.
Pudo Click & Collect işleyişini incelemek gerekirse;
- Ürün Seçimi: Müşteri, perakende satış platformundan veya mağazanın web sitesinden ürünleri seçer ve satın alır.
- Mağaza Seçimi: Müşteri, satın alma işlemini gerçekleştirdikten sonra, genellikle yakın ya da dilediği bir mağazadan ürünü teslim almayı tercih eder.
- Teslimat Süreci: Mağazaya gelen sipariş, perakende satış platformu veya mağaza personeli tarafından hazırlanır ve pudo’nun içine yerleştirilir.
- Bildirim: Ürünler hazır olduğunda, müşteriye bildirim yapılır. Bu bildirim, kısa mesaj bildirimi şeklindedir.
- Teslim Alma: Müşteri, belirtilen mağazaya gelir ve kendisine gönderilen SMS’i açarak QR kod ya da şifresiyle gönderisini saniyeler içinde teslim alır.
Omnichannel stratejisiyle en iyi müşteri deneyimini sunma imkanı veren Pudo Click & Collect, mağazalar için artan müşteri trafiğiyle ek satış fırsatları sunmaktadır. Click & Collect iş modeliyle lojistik maliyetlerinin düşmesi de önemli bir faktördür. Bunun yanında teknolojik bir seçenek olarak anında mağaza içi teslimata imkan veren Pudo Click & Collect, çevreci ve sürdürülebilir yapısıyla perakende sektörünün mağaza içi teslimat deneyimini en iyi hale getirmeyi hedeflemektedir.
Pudo Click & Collect ile müşteriler siparişlerini sıra beklemeden QR kod ile saniyeler içinde mağazadan teslim alabilmektedir.
Türkiye’nin ilk akıllı Click & Collect servisini Decathlon iş birliğiyle hayata geçiren Pudo, Decathlon müşterilerinin uygun boyuttaki spor ürünlerini mağazadan en hızlı şekilde teslim alabilmesi için Cevahir AVM’de yer alan Decathlon mağazasına konumlandırdığı pudo Click & Collect servisiyle başladı. Yakında tüm Decathlon mağazalarında açılacak olan servis tüm spor severlerin alışveriş deneyimini iyileştirmeye başlayacak.